Wie ben je en wat doe jij hier zoal?

Van alles wat. Ik werk anderhalf jaar hier en heb Antoinette van de Laar opgevolgd. Zij heeft mij ingewerkt en sindsdien werk in hier, officieel voor de Binnenhof.

Op maandag ben ik altijd in den Binnenhof, dan vul ik alle spullen aan, ik kijk wat er gekocht moet worden, ik zorg dat alles er netjes uit ziet en doe de administratie. Onder de administratie valt bijvoorbeeld het maken van roosters, kien-cadeautjes bestellen en aankondigingen maken van bijvoorbeeld het kienen, kaarten, Koningsdag en andere activiteiten. Op andere dagen ben ik hier op verzoek en help dan bijvoorbeeld mee met de koffie, thee en andere drankjes. Als er iets met het gebouw is, weten ze me ook te vinden. Verder ben ik bij de bestuursvergaderingen van den Binnenhof en bij de vrijwilligersvergaderingen. Deze vrijwilligers worden ook door mij aangestuurd.

 

 

De bESte senior in het zonnetje

Gera Leijten (1)

Interview met Gera Leijten.

Vaak zie ik Gera in den Binnenhof. Haar naam wordt nogal eens genoemd, zowel bij de mensen van den Binnenhof als bij de Eerdse Senioren. Gera is dan ook echt een spin in het web, wanneer het gaat om de senioren in Eerde. Om haar wat beter te leren kennen zetten we haar, als allereerste, in het zonnetje in deze nieuwe rubriek!

 

Welke activiteiten worden er allemaal door den Binnenhof en dus door jou georganiseerd?

Kaarten, spelletjes, biljarten, koersbal, jeu de boules, kienen, filmavond, fietsen, wandelen, handwerken en gezellig samen zijn. Verder organiseren we jaarlijks een bijeenkomst met spelletjes en een fietstocht op Koningsdag en een carnavalsmiddag. Op maandag is er een Eetpunt, daar wil ik nog iets meer over vertellen: Het begint om 12 uur en op dit moment kunnen nog enkele mensen daarbij aansluiten. Tegen een bijdrage wordt er wekelijks een lekkere, warme maaltijd bezorgd door Puur Brabant. We eten dan met maximaal 14 personen.

Waar heb je het meest plezier in?

Fijn, dat ik zelf beslissingen mag nemen en dat het werk zo gevarieerd is. Ook geniet ik erg van het contact met alle mensen.

Wat heb je voorheen gedaan?

Ik heb bij de Thuiszorg gewerkt en daarna bij Kentalis. Bij Kentalis was ik doof-blindenbegeleider. Dat was best moeilijk, maar ook dankbaar werk.

Wil je nog iets over jezelf vertellen?

Ik woon al 35 jaar in Eerde, ben getrouwd en heb twee dochters en drie kleindochters. Mijn hobby’s zijn fotograferen, zwemmen en knutselen. Ik ben graag met mijn handen bezig.

Wil je nog iets kwijt?

Het is fijn dat er zoveel mensen hier komen; ik hoop dat in de toekomst nóg meer mensen de Binnenhof weten de vinden. Verder wil ik laten weten dat ik heel blij ben met alle geweldige vrijwilligers van den Binnenhof, want zonder hen waren we nergens!

SH